XBOX 360
 
پاردیکس
اتحادیه وبلاگ های Ubisaft و Konami
 
دو شنبه 16 آبان 1390برچسب:, :: 18:42 ::  نويسنده : اسپارو






PlayStation 3 کنسول نسل هفتم سونی و جانشین PlayStation 2 است که قرار است با Nintendo Revolution و Xbox 360 رقابت کند. سونی اعلام کرده است که PS3 می تواند بازی های PS1 و PS2 را اجرا کند. در حال حاضر به جز مشخصات سخت افزار و گزارشاتی مبنی بر باز بودن API های توسعه بازی آن اطلاعات کمی در مورد PS3 در اختیار عموم قرار گرفته است.
در این مقاله سعی شده کلیه جزییات و اطلاعات PS3 که تا این لحظه منتشر شده است بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد.

PS3 به طور رسمی طی کنفرانس E3 توسط سونی معرفی شد و به مردم نمایش داده شد. البته نسخه واقعی و قابل کار آن نه در E3 و نه در نمایش بازی های توکیو 2005 به نمایش در نیامد. اگر چه در هر دو رویداد، بازی های در حال توسعه (برای مثال Metal Gear Solid 4)، سخت افزار PC قابل مقایسه و قدرت ویدیویی با توجه به مشخصات سخت افزار PS3 نمایش داده شد (برای مثال Mobile Suit Gundam).




Mobile Suit Gundam
قیمت و تاریخ انتشار


سونی در E3 2005 ابتدا بهار 2006 را به عنوان تاریخ انتشار کنسول جدید اعلام کرده بود، اما در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در 15 مارس 2006 اعلام کرد تاخیری به علت حق نقص حق اختراع تکنولوژی Dual Shock و همچنین نهایی کردن حفاظت دیسک Blu-ray از کپی وجود خواهد داشت و هم اکنون سونی قصد دارد برای اولین بار در کنسول های PS آن را در اوایل نوامبر 2006 در کل جهان پخش کند.

اگر چه زمان انتشار کنسول بسیار نزدیک است اما سونی تا کنون یعنی مارس 2006 هنوز به طور رسمی هیچگونه قیمتی را برای این سیستم اعلام نکرده است. اگر چه در ملاقات کوتاه PlayStation Business 2006 عنوان شده که قیمت کنسول کمتر از 425$ نخواهد بود. رییس بخش سرگرمی های کامپیوتری سونی و پدر PlayStation، Ken Kutaragi گفته است:" این کنسول گران خواهد بود و من می ترسم PS3حتی با بسیاری از تکنولوژی ها نو، در قیمتی غیر قابل قبول توسط بسیاری از خانواده ها پخش شود، اگر چه هنوز فکر می کنم قیمتی نباشد که بسیاری اگر بخواهند نتوانند پرداخت کنند اما ما کلیه مشتریان در جهان را مد نظر قرار داریم، بنابرین قصد داریم بیشتر تلاشمان را در این زمینه انجام دهیم ". او اعتقاد دارد که مصرف کنند گان مبلغ اضافه ایی برای یک محصول ممتاز پرداخت خواهند کرد، همانگونه که در گذشته برای PS اصلی با قیمت 338 دلار در مقابل Famicom 100 دلاری انجام داده اند.

البته عده ایی معتقدند که این مقایسه چندان صحیح نیست. زیرا Xbox 360 در برابر PS3 مانند Famicom در برابر PS نیست. PS با داشتن درایو CD در زمان خود، نام آشنای سونی و بازی های زیبا در میان کنسول های دیگر توانست نو آوری فوق العاده ایی باشد. اما هم اکنون تکنولوژی ساخت بازی ها قابلیت استفاده از کل توان پرداز شی فراهم شده توسط کنسول های نسل جدید را ندارد. برای مثال پر اشتها ترین بازی های Xbox 360 از قسمتی از توان حداکثر 2 هسته از 3 هسته آن استفاده می کنند. از طرفی دیگر قیمت PS3 به علت تکنولوژی هایی که در عمل تا مدت ها چندان استفاده ایی ندارند مانند Blu-ray بسیار بیشتر از Xbox 360 خواهد بود. برتری دیگر مایکروسافت ارائه زودتر 360 است که در گذشته باعث جلو زدن PS2 از Xbox اگر چه نه تنها سخت افزار Xbox بلکه بازی های آن نیز بر PS2 برتری داشتند شد.
بازی ها در حال توسعه

تاکنون یعنی مارس 2006، بیش از 230 عنوان بازی PS3 توسط توسعه دهنده گان و منتشر کنند گان گوناگون مانند EA, SCEA, Konami, Namco, Capcom, Square Enix و بسیاری دیگر اعلام شده است.

اگر چه بازی های مخفی بسیاری نیز برای PS3 در حال توسعه هستند که اعلام نشده اند اما بسیاری از توسعه دهندگان نیز عناوین خود را اعلام کرده اند. بعضی از عناوین های قابل پیش بینی Metal Gear Solid 4, Kilzone PS3, Resident Evil 5, Devil May Cry 4, Shin Megami Tensei, Armored Core 4, Unreal Tournament 2007, Resistance: Fall of Man, Grand Theft Auto 4 و Tekken 6 هستند.

Metal Gear Solid 4




KillZone



در کنفرانس مطبوعاتی 2005، سونی بعضی از ویدیو ها و تصاویر از قبل رندر شده بعضی بازی های در حال توسعه خود با اسم رمز های Eyedentify، Vision Gran Turisom و MotorStorm را نمایش داد. در E3 همچنین دموی Final Fantasy VII که برای PS3 از نو ساخته شده بود نمایش داده شد. آنگونه که Konami نیز قبلا اعلام کرده بود، Silent Hill 5 فقط برای پر قدرت ترین کنسول نسل بعد ساخته خواهد شد که هم اکنون همگان قبول کرده اند PS3 می باشد.

تا کنون سه بازی به عنوان بازی هایی که با خود کنسول منتشر می شوند اعلام شده اند که آنها Lair از Factor 5، Warhawk از Incognito Entertainment و Unreal Tournament 2007 از Epic Games می باشند.


Warhawk



تطابق با کنسول های قبلی
بازی ها


PS3 با PS2 و PS1 مطابق خواهد بود. در یک مصاحبه جدید با Ken Kutaragi او گفته است که این همسازی با نسخه های قبلی توسط ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار به وجود می آید.

در کنفرانس PS در ژاپن در 14 مارس 2006، سونی آشکار کرد که PS3 بازی های قدیمی PS را در دقت بالا نمایش خواهد داد. اگر چه این همسازی فقط برای بازی هایی از نسل گذشته خواهد بود که تست TRC (نیازی ها و معیار های تکنیکی) سونی را گذرانده باشند. توسط توسعه دهندگان بازی ها بر آورد شده که 50 تا 85 درصد بازی های قدیمی این تست را خواهند گذراند.
لوازم جانبی

کنسول جدید با بعضی از لوازم جانبی PS2 کار نخواهد کرد، برای مثال کارت های حافظه PS2 و PS با سخت افزار کنسول جدید تطابق ندارند. اما در مقابل اعلام شده است که PS3 از Memory Stick های خود سونی برای ذخیره سازی بازی ها استفاده خواهد کرد که از آن برای ذخیره بازی های PS، PS2 و همچنین PSP می توان استفاده نمود. مزیت دیگری که این کارت ها دارند این است که در اگر با دیگر محصولات سونی مانند دوربین های دیجیتال، موبایل ها و کامپیوتر های کیفی آن کار کرده باشید می دانید همه آنها از همین Memory Stick ها برای ذخیره و انتقال اطلاعات استفاده می کنند.

البته از وسایل جانبی PS2 مثل MaxAction می توان برای انتقال اطلاعات از کارت های حافظه PS2 به Memory Stick های PSP استفاده نمود که امکان خواندن save ها را برای PS3 نیز فراهم میکند.
سرویس آنلاین

در 15 مارس 2006 در کنفرانس تجاری PS، سونی تایید کرد که آنها در حال فراهم کردن سرویس بر خطی مشابه Xbox Live با نام PlayStation Network Platform (PNP) هستند.

بر خلاف Xbox Live، PNP به کسانی که مجوز دارند اجازه خواهد داد که سرورهای بازی خود را به شبکه متصل کنند و از سرورهای کاربران نیز پشتیبانی می کند. SCE قصد دارد خود یک زیربنا برای این سرویس ارائه کند اما PNP در مجموع بر روی اینترنت خواهد بود.
واسط کاربر و سیستم عامل

بنابر کنفرانس توسعه دهندگان، PS3 از Cross Media Bar که در PSP و PSX نیز استفاده شده است استفاده خواهد کرد. دیسک سخت نیز با Linux، احتمالا GNU با یک توسعه از برای Cell از IBM بر روی PS3 از ابتدا وجود خواهد داشت.

مشخصات سخت افزار

طبق یک مقاله که توسط سونی در 16 می 2005 در کنفرانس E3 منتشر شد مشخصات PS3 از قرار زیر است:
واحد پردازش مرکزی

پردازنده این کنسول، پردازنده 3.2 GHz چند هسته Cell بر مبنای معماری عالی Power PC در هسته اصلی PPE (در Xbox 360 نیز از همین معماری استفاده شده) و 8 هسته همکار SPE خواهد بود. هسته اصلی دارای 512 کیلو بایت کاشه درجه دو و یک واحد برداری VMX است. هر یک از 8 هسته همکار یک پردازنده RISC، 128 بیت SIMD (Single Instruction Multiple Data، یک دستور و چندین داده – این نوع پردازنده ها برای پردازش ماتریس ها - که یکی از پردازش های اصلی بازی ها هستند - طراحی شده اند) با قابلیت محاسبه توابع با مقادیر فوق بزرگ است. هر یک از این پردازنده ها 256 کیلو بایت حافظه سریع قابل آدرس دهی توسط نرم افزار داد.

البته فقط هفت هسته همکار فعال هستند، و هشتمین هسته اضافی و برای بهبود این محصول می باشد. اگر یکی از هفت هسته عیبی در ساخت داشته باشد، بدون اینکه کل پردازنده را معیوب کند غیر فعال شده و هسته هشتم جای آن را می گیرد.

این مشخصات اولین نسل پردازنده Cell است. هر هسته همکار می تواند تا 4GB از حافظه ذخیره سازی محلی برای خود را پشتیبانی کند، که در حال حاضر فقط 256 کیلو بایت فراهم شده است.
پردازشگر گرافیکی

پردازشگر گرافیکی، یک RSX یا Reality Synthesizer (ترکیب کننده واقعیت) توسعه یافته توسط NVIDIA و سونی با مشخصات زیر می باشد:

* سرعت 550 MHz
* قابلیت انجام 1.8 TFLOPS (تریلیون عملیات ممیز شناور در ثانیه) در تئوری
* دو کانال خروجی با بیشترین دقت ممکن (1080p)
* خطوط لوله سایه زن ممیز شناور چند مسیر قابل برنامه ریزی
* 136 عمل سایه زنی در هر کلاک
* 74.8 بیلیون عمل سایه زنی در ثانیه
* 33 بیلیون عمل ضرب نقطه ایی در ثانیه
* دقت پیکسل 128 بیت که پرداخت صحنه ها توسط HDRI (تصویر سازی کاملا پویا) را امکان پذیر می کند.

حافظه

* 256 مگابایت حافظه XDR DRAM از Rambus با سرعت تراشه پردازنده اصلی یعنی 3.2 GHz
* 256 مگابایت GDDR3 VRAM با سرعت 700 MHz

پهنای باند سیستم در تئوری

* 25.6 گیگابایت در ثانیه با حافظه اصلی XDR DRAM توسط فرمول: 64 bits x 3.2 GHZ
* 22.4 GB/s با حافظه GDDR3 VRAM توسط فرمول: 128 bits x 700 MHz که در 2 دسترسی در هر کلاک ضرب می شود.
* RSX: 20 GB/s نوشتن و 15 GB/s خواندن

خروجی و ورودی های صوتی و تصویری

* اندازه های تصویر پشتیبانی شده: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
* دو خروجی HDMI 1.3 (در خروجی دقت بالا البته اگر دو تلویزیون دقت بالا دارید)
* خروجی نوری S/PDIF برای صدای دیجیتال
* چندین خروجی تصویری آنالوگ )مرکب، S-Video و کامپوننت)

صدا

* صدای دالبی دیجیتال 5.1 و بیشتر، DTS، LPCM، DTS-HD، Dolby TrueHD

ذخیره سازی

* دیسک های Blu-ray، DVD و CD
* هارد دیسک 60 گیگابایت قابل جداسازی و افزایش، با Linux از قبل نصب شده
* Memory Stick Standard/Duo و شکاف Standard/Mini
* CompactFlash نوع 1 و 2
* شکاف SD و MMC



در 14 مارس 2006 اعلام شد که کلیه بازی های PS3 بر روی دیسک های Blu-Ray عرضه خواهند شد.

همچنین در یک خبر جدید، Phil Harrison، مسئول بخش سونی در آمریکا قبول نکرد که تایید کند که هارد دیسک به طور استاندارد با هر PS3 عرضه خواهد شد و از دادن پاسخ مستقیم خودداری کرد، اگر چه سونی به طور رسمی تایید کرده که PS3 با یک هارد دیسک 60 گیگابایتی عرضه خواهد شد که قابلیت افزایش توسط کاربران نهایی را نیز دارد.


اتصالات

* درگاه شبکه گیگابایتی ( سونی اشاره کرده که برای کاهش قیمت احتمالا PS3 فقط به عنوان یک واسط فرعی و هاب و نه یک روتر عمل خواهد کرد).
* IEEE 802.11g یا Wi-Fi (شبکه بیسیم که هم اکنون بر روی کلیه کامپیوتر های کیفی موجود است)
* Bluetooth 2.0
* USB 2 (چهار تا در جلو و دو تا در عقب)



شبکه بندی

* در گزارش مطبوعاتی بخش سرگرمی های سونی مشخص شده است که اتصال کنترلرها توسط روش های زیر تامین می شود:
* Wi-Fi مجتمع شده برای شبکه بندی Mesh و اتصال به PSP
* شبکه TCP/IP (سیمی)
* USB2 (سیمی)
* Bluetooth 2 (تا 7 کنترلر)

کنترلر



طراحی کنترلر ها از نظر بسیار از کسانی که آن را مشاهده کرده اند شبیه بومرنگ یا موز می باشد. البته رییس تکنیکال بخش سرگرمی های سونی قبلا اعلام کرده بود این یک نمونه اولیه می باشد، و باید انتظار تغییرات و بهبودهایی در مدل نهایی داشت.


اما در 23 مارس 2006، (چهار روز قبل از این مقاله) Phil Harrison طی کنفرانس توسعه دهندگان بازی اعلام کرد که طراحی بومرنگ مانند کنار گذاشته شده و طراحی جدید در E3 امسال به نمایش گذاشته خواهد شد.
ابعاد فیزیکی

32 سانتیمتر طول، 24 سانتیمتر عرض و 8 سانتیمتر ارتفاع

مقاله كامل تر ميشود

منبع:oxogame

XBOX360

   


سرانجام در روزهاي پاياني هفته گذشته، شركت مايكروسافت پس از ماهها تبليغ، كنسول بازي جديد خود را كه Xbox360 نام دارد در جريان يك برنامه زنده تلويزيوني در معرض ديد علاقه مندان قرار داد. به اعتقاد كارشناسان، اين دستگاه جديد، تحولي بزرگ در عرصه بازيهاي كامپيوتري ايجاد خواهد كرد به همين دليل تا زمان عرضه عمومي اين كنسول بازي، پرسش هاي بسياري در اذهان علاقه مندان به بازيهاي كامپيوتري شكل خواهد گرفت. آنچه در پي مي آيد برخي از پرسش هاي مطرح شده توسط كاربران كامپيوتر طي چند روز اخير و پاسخ كارشناسان به ابهامات مطرح مي شده مي باشد:


* كنسول بازي جديد چه تفاوتهايي با كنسول بازي xbox دارد كه چند سال قبل به بازار آمد؟


- اولين تفاوت عمده در شكل ظاهري است. كنسول xbox اوليه يك دستگاه مشكي رنگ بزرگ بود به همين دليل بسياري از مردم آن را يك دستگاه زشت مي دانستند. علاوه بر زيباتر بودن شكل ظاهري xbox360 نسبت به مدل قديمي آن، از لحاظ فني نيز قابليت هاي بيشتري دارد.


سرعت پردازش اطلاعات و قدرت گرافيكي كنسول جديد بسيار بالاتر از xbox قديمي است. هارد درايو اين دستگاه ۲۰ گيگا بايتي است در حالي كه هارد درايو دستگاه اوليه تنها ۸ گيگا بايتي بود.


اما مهم تر از همه، از xbox360 مي توان به عنوان يك قطب سرگرمي ديجيتالي در خانه استفاده كرد چون امكان انتقال تصاوير از دوربين هاي ديجيتال و همچنين موسيقي و فيلم از دستگاه هاي پخش موسيقي ديجيتال و كامپيوتر به كنسول جديد وجود دارد به شرطي كه در اين دستگاه ها از سيستم عامل ويندوز xp استفاده شده باشد.


* چه زماني امكان خريد كنسول بازي جديد وجود خواهد داشت؟


- قرار است قبل از كريسمس سال جاري، عرضه گسترده اين دستگاه آغاز بشود. ابتدا اين دستگاه در آمريكا و سپس در اروپا و ژاپن توزيع خواهد شد. با آن كه مايكروسافت هنوز به طور رسمي قيمت اين كنسول را اعلام نكرده اما پيش بيني مي شود كه در حدود ۳۰۰ دلار به فروش برسد.


همچنين قيمت بازيهاي اين دستگاه هم هنوز مشخص نشده چون شركت هاي توليد كننده به دنبال قيمت هاي بالاتر هستند.


* چه بازيهايي براي xbox جديد موجود خواهد بود؟


- گفته مي شود كه در زمان عرضه كنسول جديد، چندين بازي متنوع موجود خواهد بود اما هنوز مشخص نيست كه آيا مي توان از بازيهاي xbox قديمي در xbox360 استفاده كرد يا خير.


* رقيبان مايكروسافت چه برنامه اي براي رقابت با اين كنسول جديد دارند؟


- دو شركت ژاپني سوني و نينتندو در حال طراحي نسل بعدي كنسول هاي بازي خود هستند كه قرار است تا چند روز آينده اطلاعات اين دستگاه هاي جديد در اختيار عموم قرار بگيرد. البته بعيد است كه اين دو شركت سال آينده محصول جديد خود را به بازار عرضه كنند.


يكي از توليدات اين شركت ها يك كنسول بازي بسيار قدرتمند خواهد بود كه قدرت پردازش آن ۱۰ برابر كامپيوترهاي شخصي خواهد بود. از اين دستگاه مي توان مانند xbox360 به عنوان قطب سرگرمي ديجيتالي خانگي استفاده كرد.


* به چه دليل شركت هاي كامپيوتري تا اين حد در حوزه كنسول هاي بازي سرمايه گذاري كرده اند؟


- صنعت بازيهاي كامپيوتري يك تجارت بسيار بزرگ و پرسود است. به عنوان مثال تنها در آمريكا هر سال مردم به طور متوسط ۱۰ ميليارد دلار صرف خريد بازيهاي كامپيوتري مي كنند. همچنين پلي استيشن، در ۸۰ ميليون خانه در سراسر جهان يافت مي شود و شركت مايكروسافت ۲/۱۳ ميليون دستگاه xbox را در آمريكا و ۹/۱۹ ميليون دستگاه در ساير نقاط جهان به فروش رسانده است. همچنين ۳۰ ميليون كنسول بازي ساخت شركت نينتندو در جهان وجود دارد.


از همه مهمتر، امروزه بازيهاي كامپيوتري تنها مختص به كودكان و نوجوانان نيست. در آمريكا يك سوم افرادي كه اين


بازيها را خريداري مي كنند بين ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند و ۴۳ درصد آنها زن مي باشند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Ubisaft and Konami و آدرس ubisaft.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 110
بازدید کل : 20207
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



Susa Web Tools
Susa Web Tools